حسینیه ابوالفضل العباس (ع)

حسینیه ابوالفضل العباس (ع) واقع در روستای خلیفه - دشتستان - بوشهر
۳۱ تیر ۱۳۹۳

مدینه آمدم اما پریشان حال و درمانده

به پایی خسته و پر آبله از راه وا مانده

 

حاج مصطفی گراشی



دریافت فایل

مشاهده فایل تصویری در آپارت



 

 

مدینه آمدم اما پریشان حال و درمانده                به پایی خسته و پر آبله از راه وا مانده

 

به شادی رفته بودم با غم و اندوه برگشتم             به احوالی نزارو با تنی بی روح برگشتم

 

به وقت رفتنم بودم به هر سویم برادرها              چنان ماهی که گردش را گرفته خیل اخترها

 

حسینم همچون خورشید جهان تاب فروزنده        ابالفضلم به گردم بود چه آن ماه تابنده

 

به یکسو عون و عبدالله به یک سو در خروش اکبر / به سوی دیگر هم همچون محافظ قاسم و جعفر

 

مدینه یک نشانی زان برادر ها من آوردم             به خون آغشته و صد پاره یک پیراهن آوردم

 

به چشمم می کشم شاید که راه خانه را یابم       به قد و قامتی خم گشتمت کاشانه را یابم

 

تو کنعانی مدینه عطر یاد یوسفم داری             دلم از غصه خون کردی ز بس غمگین و غمباری

 

مدینه کو جوانانت تو را خاموش می بینم          تو را من با بقیه غصه ها هم دوش می بینم

 

برایت قصه ای جانسوز از دشت غم آوردم          برایت تا قیامت کوله باری ماتم آوردم

 

میان کمتر از یک روز در دشت بلا پرپر            به خون غلطان بدست کوفیان اولاد پیغمبر

 

به روی نیزه هفتاد و دو خورشید فروزان فر       زدشت کربلا قرآن به لب داشت و به غم یکسر

 

مرا مگذار چو تنها در سفر حتی سر بی قد        به روی نیزه دلواپس نگاهش رو به سوی من

 

ولی من کو به کو فریاد سردادم پیامش را         پر از آوازه کردم این آوردند سراغش را

 

به لعل حیدری خاموش کردم حیله اعدا          نمودم تا قیامت کربلا را سخت و پا برجا

 

ولی با این همه این دل ز سوز داغ می سوزد     دو چشمانم امیدش را به درب خیمه می دوزد

 

مدینه کی تو میدانی غم داغ برادر را               مصیبت های هجران حسین و داغ اکبرها را

 

دگر خاموش موجوی لرزه به جان زمین آمد      صدای ناله ی زهرا ز فردوس برین آمد

نظرات  (۱)

صدا عالی آهنگ عالی کلام هم زیبا درکل محشر .خدا حاج مصطفی را برای ما بوشهری ها نگه داره .انشالله 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">