حسینیه ابوالفضل العباس (ع)

حسینیه ابوالفضل العباس (ع) واقع در روستای خلیفه - دشتستان - بوشهر
۱۴ خرداد ۱۳۹۷

امیرمؤمنین عالم علی است

حقیقت رسول خاتم علی است


دریافت فایل


نغمه ی «یا هو»ست به هر موی من

پر شده عالم ز«هوالهو»ی من

 

روی من از چار طرف سوی حق

دیده ی حق از همه سو سوی من

 

تا که دمم هست دم از او زنم

بانگ هوالحی و هوالهو زنم

--

قبضه ی خاکی بُدم آدم شدم

روح شدم نور شدم دم شدم

 

خیل ملک نیز مرا سجده کرد

از همه سو قبله عالم شدم

 

عالم را برای من آفرید

مرا برای خویشتن آفرید

--

ذکر دلم مدح و ثنای علی است

حال خوشم حال و هوای علی است

 

ذات الهی که مرا خلق کرد

هر چه به من داد، ولای علی است

 

خلوت من جلوت من با علی است

دار و ندارم همه یک یا علی است

--

کیست علی؟ آنکه ندانند کیست

کیست علی؟ آنکه خدا هست و نیست

 

علی، علی، علی که پیش از مکان

به ظل غیب لامکان داشت زیست

 

لحم و دم و جانِ محمّد علی است

تمام قرآن محمّد علی است

--

کیست علی؟ بر همه عالم امیر

کیست علی؟ رفیق پیر فقیر

 

امام یازده امام همام

سراج سیزده سراج المنیر

 

مغز علی و دگران پوستند

تمام انبیا علی دوستند

--

امیرمؤمنین عالم علی است

حقیقت رسول خاتم علی است

 

کعبه علی، قبله علی، حج علی

ذکر علی، حمد علی، دم علی است

 

علی بود احمد و احمد علی است

تمام اسلامِ محمّد علی است

--

کسی که خون عَمرو جاری کند

رسول را یکتنه یاری کند

 

امیر مرحب کُش خیبر شکن

دیده کسی یتیم داری کند؟

 

خاک کجا و مظهر هو کجا؟!

تنور پیرزن کجا، او کجا؟!

--

وای به من، من و ثنای علی

عفو کند مرا خدای علی

 

جهان چه قابل که فدایش شود

فاطمه گردیده فدای علی

 

آینه ی روی خدا چهر اوست

دین تمام انبیا مهر اوست

--

کیست علی؟ معلم جبرئیل

کیست علی؟ پیر هزاران خلیل

 

کیست علی؟ امیر، خیرالامیر

کیست علی؟ وکیل نعم الوکیل

 

کیست علی؟ تمام آیین من

عقل من و عشق من و دین من

--

پاک سرشتم که سرشتم علی است

مرغ بهشتم که بهشتم علی است

 

«میثم» بی دست و زبانم، ولی

هر چه که در نخل نوشتم علی است

 

گو که در آرند ز تن پوستم

تا ابدالدهر علی دوستم


نظرات  (۱)

واقعا هر بار که این مدح رو‌میشنوم از این که شیعه علی ع هستم به خودم میبالم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">